Sunday, July 24, 2005

Of Igno, Bab and Brosia.

*** Was supposed to post this more than a month ago because I was waiting for Mr. Pol Medina's response to my email... to no avail... so am posting it now...

Bought myself the 17th issue of Pugad Baboy , along with F. Sionil Jose's My Brother My Executioner , a few weeks ago but I only was able to read through PB a few days ago when I was waiting for calls to monitor and rate.

Halfway through it, I was suppressing my giggles to the hilt.

Never fails to make people think I'm insane I kept on getting these weird, fearful looks by the other QAs in the batcave. Hehe.

Lemme share 3 strips which really killed me...


Kosa pala ah...
Kosa nga eh.


That must've hurt...
Uhm, loko.

at ang pamatay...

Hayup ka, Brosia :lol:
Tinginang Brosia 'to.

Jez wanna spread the gift of Pugad Baboy... laughter.

Ciao, everyone!

***Get yourself a copy, dali! Get all 17 issues, I implore you. I have all of them. And for Php 125 @, not bad...not bad at all.
**strips are owned by Pol Medina Jr.

17 comments:

haloperidol said...

so anong uunahin mo umiyak sa kwento ng mga ilocano o tumawa sa mga joke ng asong gumagamit ng MAC pero mascot ng Microsoft philippines

... beachfreak said...

@haloperidol: Matagal na kong naiyak sa mga kwento ni Maestro Jose. Ang paborito ko sa Rosales saga ay ang 'Tree.'

Bago ko pa nadiskubre ang Pugad Baboy.

Pero masyado nang madrama ang buhay ko...sa ngayon, kay Polgas muna ako.

Mikey said...

Hi thanks for dropping my site :) Btw, I love PB too; have a couple of issues, but not all of them.

So you're a QA monitor; hope that doesn distract you from grading calls hehe. See ya around!

... beachfreak said...

@mikey: You should get all the issues then :) Thanks to you, too!

Quentin said...

nawala na lahat ng PB ko :{ I had 1 to 7 back then. hiniram hiram tapos di na binalik :{

i need a shoulder to cry on.

... beachfreak said...

@quentino: Aw, man. Here, use mine...ay, 'andali, *lapag lampin sa mga balikat*, 'yan, okay na.

Tahan na.

Dino said...

I have all of 'em too! Ü

... beachfreak said...

@dino: Hahaha! I know you do! Kampay!

barenaked said...

haha! pamatay nga yung pangatlo, lol! bumulwak daw ba? nyahaha! :P

... beachfreak said...

@barenaked aka jill: Mwahahaha! Peboreyt ko yan si Brosia...tas si Bab. :glee:

lei said...

hehehe. da best talaga pugad baboy. :D

... beachfreak said...

@lei: Hehhee. Y'know, the pics or graphics in your blog don't appear on my browser. Weird.

teena said...

heya!!

i love PB too! i had them all till about #10 but had to sell them :(

peyborit ko rin si brosia! sama mo rin yung kapatid nya sa saudi. hahaha!!

teena said...

pa-kopya nung strip ni brosia ha? post ko rin :)

... beachfreak said...

@teena: Hahaha! Ebribadi labs Brosia!

No prob, teena!

normi said...

wahaha! may pugad baboy post na din ako dati sa tabulas. Sobrang kwela nila. Ang kuleet! Panalo si Pol Medina, iba ang takbo ng utak nya.. hehe:-P

... beachfreak said...

@normi: Isang malupet na nilalang si PM Jr. =) Polgas pork-ever! Hehe.

Uy, birthday party kala Say sa Saturday, Aug 6. Pajama party ito! Kailangan naka-pj or nighties! =)